کاربران گرامی

آسودگی خاطر و رضایت مندی مشتریان همواره از اولویت‏‌های جهان کم بوده است و جهان کم در این راستا می‏‌کوشد تا هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتری برسد. با وجود این ممکن است مشتریان محترم پس از خرید، با مسایلی روبرو شوند که در چنین مواردی خدماتی در چارچوب خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است. با توجه به گستردگی گروه‌ های کالای ارایه شده در تارنمای جهان کم ، کلیه کالاهایی که باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده برسند  دارای ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی هستند و  مشمول 7 روز مهلت تست و بازگشت کالا نمی ‌شوند. همچنین اقلامی که به عنوان هدیه‌ از طرف جهان کم همراه سفارش ارسال و در فاکتور فروش با مبلغ صفر ریال درج شده‌ اند، مشمول 7 روز ضمانت تعویض نیستند. برای سایر کالاهایی که نیاز به مهلت تست دارند، جهان کم 7 روز فرصت برای بازگشت در نظر گرفته است.

 

لطفاً توجه داشته باشید:

 

شرایط بازگرداندن کالا

 استفاده از 7 روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟

  1.  اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد.
  2. اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا 7 روز پس از دریافت کالا، به جهان کم اطلاع داده شود.
  3. لازم است کارتن و جعبه اصلی کالاها تا پایان 7 روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
  4. استفاده از این خدمت تنها در صورتی امکان‌ پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به جهان کم بازگردانده شود.
  5. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
  6. این سرویس اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‏‏‌شود. استفاده نادرست پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه اندازی، تنظیمات، کاربرد غیر معمول، نگهداری و استفاده‌ ی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل می‌ شود.
  7. اگر کالای خریداری شده از نظر شناسه های یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات تارنما مغایرت داشته باشد.
  8. وجود مغایرت، باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش جهان کم از طریق تلفن، رایانامه یا مراجعه حضوری اطلاع داده شود.
  9. اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا شناسه های درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.
  10. عکس کالاها جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در شناسه های کالا، شناسه های فنی درج شده در تارنما است.
  11. در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اصلی (اورجینال) یا بسته‌ بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
  12. در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی کالاها نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.


استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌ پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به جهان کم بازگردانده شود.  برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

 

  1. اگر کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد.
  2. آسیب‏‏ یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش جهان کم از طریق تلفن، رایانامه یا مراجعه حضوری اطلاع داده شود.
  3. لازم است کارتن و جعبه اصلی کالاها نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود>. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان ‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به جهان کم بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
  4. اگر مشتری از خرید خود منصرف شود.


توجه بند 1:  انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق می‌گیرد که باز نشده باشد، هیچ ‌گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته ‌بندی اولیه، پلمب، برچسب‌ ها و حتی نایلون وکیوم امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.

توجه بند 2: از آنجا که جهان کم یک تارنمای خرده‌ فروشی آنلاین است، حق استرداد کالا طبق شرایط صرفا متعلق به مشتری یا همان مصرف‌ کننده است (سفارش یک کالا به تعداد، مغایر با هدف مصرف خریدار است و شامل حق استرداد نمی‌ شود).


  1.  اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، باید هر چه سریع‏‌ تر به واحد پیگیری سفارشات جهان کم (شماره تلفن 33530544-021 ) اطلاع داده شود.
  2. اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا 7 روز‏، باید انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش اطلاع دهد.
  3. با استناد به "توجه بند 1" در این حالت، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکان‌ پذیر است که کالا باز نشده  باشد، در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد، و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن، ارسال شود. همچنین اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز   الزامی است. لازم به ذکر است کالاهایی که به دلیل ماهیت خاص یا استفاده شخصی و با توجه به لزوم رعایت مسایل بهداشتی نمی ‌توانند باز پس داده  شوند، از شمول این بند خارج هستند.


لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته بندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.

همچنین در صورت انصراف از خرید، ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود.

 

  1. اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد.
  2. آسیب‏‏ دیدگی باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش جهان کم اطلاع داده شود.
  3. با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‏‏‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و جهان کم تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌‏کند.
  4. لازم است کارتن و جعبه اصلی کالاها نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌ پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به جهان کم بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
  5. کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به خدمات پس از فروش جهان کم ارسال شود.
  6. در صورتی که آسیب‏‌، در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری می‏‌ تواند از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به جهان کم بازگردانده شود.

 

*توجه:

پس از بررسی کالا های مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در تارنمای مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال می ‌شود. در صورت استنکاف مشتری از  تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت یک ماه بصورت امانت نزد جهان کم در واحد خدمات پس از فروش باقی می‌ ماند و با انقضای این مهلت جهان کم در قبال کالا و زیان ‌های وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچ‌ گونه مسوولیتی نخواهد داشت.

 

کالا را چطور ارسال کنید؟

  1. لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش تماس بگیرید.
  2. از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش جهان کم جداً، خودداری کنید.
  3. برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته ‌بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند کابل، ریموت، باتری، دفترچه راهنما، کارت ضمانت، کارت بیمه، بند و قطعات بسته بندی به همراه  کالای اصلی ارسال شود.
  4. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ ای بنویسید).
  5. درصورت ارسال با پست پیشتاز، عکس و تصویری از رسید پستی تهیه و به آدرس  order@jahancam.com رایانامه کنید.


از آنجا که واریز هزینه ارسال، منوط به دریافت رسید پستی است، برای اطمینان عکس و تصویری از رسید تهیه و آن را به آدرس order@jahancam.com رایانامه کنید.


  1. اگر ساکن تهران هستید، برای هماهنگی ارسال پیک برای تحویل گرفتن کالا، با جهان کم تماس بگیرید.
  2. از نوشتن آدرس روی جعبه یا کارتن اصلی کالا، جداً خودداری کنید و در صورت لزوم ، جعبه اصلی کالا را درون کارتن دیگری گذاشته، آن را ارسال کنید.


بسته خود را به آدرس زیر ارسال کنید.

استان تهران، شهر تهران، خیابان ناصر خسرو، پایین تر از مدرسه دارالفنون، کوچه جوانمرد، شماره 8، فروشگاه اینترنتی جهان کم

کد پستی:  1114858113

 

 هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟

  1. اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش جهان کم برسد، هزینه‌ های ارسال به عهده جهان کم است.
  2. برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست  باید  همراه کالا  به جهان کم ارسال شود. همچنین تصویری از رسید تهیه و به آدرس order@jahancam.com رایانامه شود
  3. در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان جهان کم ، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.


پس از رسیدن و دریافت کالا توسط خدمات پس از فروش، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟


لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ جهان کم بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می ‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می ‌کند. بدیهی است که در صورت انتخاب  کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌ شود. برای کالای گران ‌تر، مشتری تفاوت را پرداخت می ‌کند و برای کالای ارزان ‌تر، جهان کم تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌ کند.



درخواست خود را چطور به خدمات پس از فروش اطلاع دهید؟

از طریق یکی از روش‌ های زیر، درخواست خود را اطلاع دهید:


  1. با شماره تلفن 33530544 - (021) خدمات پس از فروش تماس بگیرید.
  2. پیام خود را در صفحه "تماس با ما" با انتخاب موضوع خدمات پس از فروش، ارسال کنید.
  3. به order@jahancam.com با ذکر شماره پیگیری سفارش، رایانامه خود را ارسال کنید.


توجه: جهت رسیدگی به درخواست، ذکر شماره شناسه سفارش در هر یک از روش ‌های بالا الزامی است.